Smadret iPhone 4? – Her er den billigste reperatør

Sidste uge havde jeg et uheld med min iPhone 4, hvor jeg tabte min iPhone på gulvet og skærmen var smadret. Glasset på skærmen var endda så ødelagt, at der ikke længere var særligt meget sjov ved min iPhone længere.

Det første der faldt i gennem mig var at ringe til forsikringsselskabet og høre, hvilke erfaringer de havde med den slags skaber, samt om de ville erstatte det. Det viste sig dog, at forsikringen ikke dækker tabte iPhones.

Så gik jeg ned til min teleudbyder, der i dette tilfælde var 3 mobil for at høre, hvad de foreslog man gjorde. Her fik jeg at vide, at de ikke ville reparere min iPhone, men tilbød mig at betale 1700 kroner for en splinterny iPhone. Det var dog lidt i overkanten, da min iPhone ellers er forholdsvist velholdt.

Jeg begyndte derfor at undersøge diverse selskaber og deres priser på reparationer af iPhone 4 skærme. Hvad der rystede mig lidt var, at prislejet lå omkring 1250 kroner for en reparation, hvilket var blot 350 kroner billigere end at få en splinterny. Kritisk.

Endelig fandt jeg iPhone Specialisten, der er en lille butik med beliggenhed på Nørrebrogade 11. Jeg fik jeg udskiftet glassen for den nette sum af 719 kroner (imod fremvisning af studiekort. Prisen er 799 kroner hvis du ikke er studerende). Dem kan jeg varmt anbefale herfra. Jeg tog derned med det samme og fik repareret min iPhone på et kvarter. Hvis du har erfaringer med iPhone Specialisten som du gerne vil dele, skal du føle dig velkommen til at skrive en kommentar.


Kommentarer

Philip Olsen | 12-07-2011

Hejsa jeg skal i forretning i morgen, og så lover jeg, at jeg nok skal fortælle om hvordan det gik

iPhoneZone | 13-07-2011

Hej Philip. Du må meget gerne give lidt feedback. Husk dit studiekort, hvis du er studerende:)

martin | 31-08-2011

Hos dinpcpartner.dk i Aalborg skifter de glasset for 799 kroner

Thor | 02-09-2011

Jeg fik i dag skifte glasset på min iPhone 3gs hos iPhone Specialisten

Det tog 15 min. og kostede 299,-

Hermed en stor tak for yderst rimelig service og pris

Mvh. Thor – Albertslund

Jens Friis | 14-09-2011

Havde 2 iPhone 3Gs med smadret glas og ødelagt touch – det tog en lille halv time og så var begge telefoner fixet. God og kvalificeret service. God kvalitet og uhørt billigt! Kan absolut anbefales. De får stort 5-tal af maaaj!

Jens Friis | 14-09-2011

Glemte lige at sige at jeg var på besøg hos iPhonespecialisten.dk på Nørrebrogade 11 !!!

Henriette | 29-11-2011

Jeg har i øjeblikket gang i en klagesag mod iphonespecialisten. Jeg har oplevet meget dårlig service og det har været ubehageligt og stressende. Jeg har betalt 1150 kroner for en udskiftning af glas og LCD (er studerende, så det er omkring 1/3 af min SU), og min telefon kom tilbage med en ødelagt antenne, højtaler, homeknap og volumenknap. Iphonespecialisten har fået omkring 6 chancer for at komme tilbage med en ordentlig reparation, men det er bare blevet værre og værre. Jeg bad om pengene tilbage men blev nægtet dette. Efterfølgende har jeg fået reparationen vurderet hos iRep og Eplehuset – begge steder var meget chokerede over den dårlige reparation. Her blev jeg også gjort opmærksom på, at glasset var sat ekstremt dårligt i og næsten kunne pilles ud med fingrene. Derfor har jeg gang i en klagesag, da dette jo var den oprindelige reparation, og da denne er mangelfuld. Jeg kan på ingen måde anbefale denne butik, forløbet har været enormt uprofessionelt og der er blevet løjet over for mig op til flere gange. Spar jer selv for oplevelsen og gå direkte til iRep eller andre reparatører, der har priser tæt op af iphonespecialistens og faktisk også i nogle tilfælde billigere. Oplevede virkelig god service hos iRep og meget forstående og hjælpsomme reparatører, det er derfor jeg anbefaler, at man går til et sted som dette frem for iphonespecialisten. Håber i ikke kommer ud for samme dårlige oplevelse som mig nogensinde :)

Michael Wolff | 30-12-2011

Har kun ros tilovers for iphonespecialisten. Min iphone 4 var smadret både foran og bagi og de klarede det hele på 40 min.

Henriette | 31-12-2011

Dejligt, at du har haft gode oplevelser :) Men jeg havde en forfærdelig oplevelse, så det er åbenbart ikke hver gang de rammer plet…så er det jo bare om man tør tage den chance :)

iphonespecialisten.dk | 08-01-2012

Kære Henriette
Jeg kan på ingen måde genkende din oplevelse af vores butik iphonespecialisten og de services vi tilbyder.
Vi reparere mange telefoner om ugen og har en stor fast kundekreds der bliver ved med at bruge os når de har problemer med deres telefoner, computere osv.
At vi kan komme til at lave fejl er beklageligt men svært at undgå.
Vi er i den forbindelse kendt for at hurtigt at få fundet og udbedret , de fejl vi måtte have lavet og det ville simpelthen ikke være muligt at komme gennem et sådan forløb som påstår du har haft med os.
Lad mig i den forbindelse gøre dig opmærksom på at man eks. i forbindelse med skift af et frontglas slet ikke kommer i nærheden volumen knappen.
Da vi som sagt lever af glade kunder som kommer igen og igen og du med alle dine påstande tydeligvis ikke er en af dem vil jeg opfordre dig til at komme ned i butikken så vi kan finde en vej som vi begge kan finde tilfredsstillende.

***********************************************************
Den 13 dec. 2011, Vi har fundet en tilfredsstillende løsning, og hun var meget taknemlig for.
***********************************************************

Med venlig hilsen
Ali R.
Indehaver af butikken PC-Mobil / iphonespecialisten.dk

Signe | 13-01-2012

Jeg var hos iphonespecialisten med min iphone 4 som havde smadret glasset. Det kostede mig 575 kr. Da jeg fik den tilbage efter 2 dage, var min homeknap løs, glasset sad skævt på og min iphone går ikke i sort når jeg skal snakke i tlf. Uheldigvis har jeg så smidt min regning væk.
IPHONESPECIALISTEN ER ABSOLUT IKKE ANBEFALET!!

Henriette | 15-01-2012

Dejligt at høre at det ikke bare er mig der er gal, men at andre har oplevet det samme. Er dog ked af, at du har skullet igennem det samme som mig. Jeg ringede til forbrugerklagenævnet og snakkede med dem. De rådede mig til at skrive en skriftlig klage hvori der stod. hvad jeg klagede over og at jeg ønskede at få mine penge tilbage inden 14 dage. Hvis pengene ikke bliver indbetalt efter 14 dage kan du så indsende en klage til forbrugerklagenævnet. Her har du en meget stor sandsynlighed for at få medhold i din klage, da specialister med det samme kan se, at det ikke er sådan man sætter nyt glas i en iPhone (har selv snakket med flere forskellige specialister, der var chokerede over “reparationen” af min iPhone 3G). Efter min skriftlige klage fik jeg efter 14 dage mine 1150 kroner tilbage fra iPhonespecialisten. Jeg vil råde dig til at forsøge det samme, og hvis de ikke ønsker at give dig pengene tilbage skal du lave en klage hos forbrugerklagenævnet. Hvis du har brug for en ordentlig reparation så vil jeg anbefale iRep, der ligger på Købmagergade (efter kultorvet, lige efter H og M) de har været meget professionelle og har hjulpet mig da jeg havde problemer. Held og lykke med det :)

Pernille | 16-01-2012

Skal derhen med min iPhone, så håber jeg er heldig med at få den lavet ordenligt!! ;)

Erik | 17-01-2012

“Glasset sad skævt på og min iphone går ikke i sort når jeg skal snakke i tlf.”

Det er et helt klart tegn på dårlig kvalitet af reservedele. Jeg reparerer kun mine egne og mine venners iPhones og med hensyn til det med, at den ikke går i stort, har jeg selv prøvet, når jeg brugte for billige reservedele. Hvis man købte man ordentlige reservedele så gør den den ikke, så det er et helt klart resultat af, at de bruger for dårlige reservedele.

De bruger sikkert heller ikke de rigtige klistermærkater til montering af glasset. De bruger sikkert bare superlim. Det er der mange reparatører der gør. Jeg har set det et par gange når jeg skulle reparere venners iPhone, som var repareret af en “specialist”. Man sparer ca. 25 kroner, når man bruger superlim, men det er en rigtigt skidt ide, da limen ikke er fleksibel nok og ligepludselig slipper, og i øvrigt hellere ikke klæber ordentligt på overfladen.

Ditte | 19-01-2012

Jeg skal ned med min Tlf i dag. Fik nemlig en Tlf tilbage derfra i dag med skævt glas! Opdagede det desværre først da jeg kom hjem,

Henriette | 19-01-2012

er overvældet og glad over, at jeg ikke er den eneste, der har haft problemer med iPhonespecialisten, da de virkelig forsøgte at få mig til at tro, at det var mig der var galt på den. Jeg tror bestemt på Eriks hypotese om dårlige reservedele, og jeg forsøgte mig selv med reparationer af min iPhone gennem videoer på youtube, og tror egentlig ikke, at iPhonespecialistens medarbejdere har mere ekspertise end den jeg selv fik gennem youtube. Gad egentlig godt vide, om der er muligheder for at sætte en stopper for dårlige reparatører… Hvis der er andre af jer, der har haft problemer, som er meget utilfredse og vrede, så send en mail til kontant på dr’s hjemmeside. Jeg har sendt en mail, og hvis der er flere af os, bliver der måske lavet et program over det. Så bliver der i hvert fald udøvet en eller anden form for retfærdighed…

ditte | 19-01-2012

…Nu har jeg hentet min telefon. Og denne gang sad glasset ikke skævt. Men tilgengæld sad det løst!!!? (opdagede heldigvis det lige da jeg var kommet ud af butikken. -det sad løst på den måde at man kunne løfte glasset med neglen). Da jeg så gik ind i butikken igen med min telefon fik jeg afvide at det var fordi at min telefon manglede 4 skruer!!! (han mente at det var en tidligere reperatør fra et andet firma der måtte ha fjernet mine skruer i telefonen!! -jeg havde nemlig fortalt at jeg før havde haft den til reperation hos Irep v. nørreprot). Men jeg synes jo at det virkede mærkelig at han så ikke havde fortalte mig, at jeg mangelde de 4 vigtige skruer der… For hvad skal jeg bruge en reperation til hvis den alligevel ikke vil holde i længden pga manglende reservedele!!!? Og i øvrigt virkede det med skruerne heller ikke særlig troværdigt, da han dagen i forvejen havde givet mig en Iphone tilbage med skævt glas!!!??
Nå men det endte at jeg måtte betale 150 kr ekstra for at få åbnet telefonen igen og få sat de skide 4 skruer i!!!!!!
-Jeg er med på at skrive til DR!!!! For det er så dårlig service!!!

Henriette | 21-01-2012

Det lyder desværre meget rigtigt, Ditte :( Hver gang der var noget nyt galt med min telefon fik jeg noget nyt at vide, man får til sidst fornemmelsen af (og det tror jeg er den helt rigtige fornemmelse) at de bare finder på random undskyldninger og håber, at folk ikke ved nok om iPhones til at sige dem imod. Ærgeligt for dem, at de fik mig som kunde… Da glasset ikke sad helt ned til kanten på min iPhone (kunne åbnes med en finger), fik jeg at vide at: “sådan er det, når man skifter glas på en iPhone, det kommer aldrig til at ligge helt tæt til”….Det var ikke det de sagde hos iRep, og det var heller ikke det de sagde hos humac, og det er da sjovt, at det ikke bliver sagt FØR glasset bliver skiftet? Jeg kan fortælle dig, at jeg er rimelig bekendt med en iPhones indre, og at din skærm IKKE har noget at gøre med skruer. Der er to bundskruer, som lukker forsiden er bagsiden sammen, resten af skruerne har at gøre med vibratoren, motherboardet eller andre modulers fastlåsning på hinanden og telefonen. Glasset i sig selv limes på, og det er her Erik siger, at de muligvis bruger dårlig superlim i stedet for det rigtige slags klister. Tror heller ikke de bruger den rigtige metode til at fjerne glasset (at man varmer det op med f.eks. en hårtørrer, for jeg har stået og ventet på en af reparationerne, og der mindes jeg ikke at have hørt nogle sådanne lyde, som fra noget varmeafgivende; en sådan lyd hørte jeg til gengæld hos iRep. En anden ting: Jeg kom også pludselig til at skulle betale en merpris på 150 kroner, da de skulle “justere” mit simtray, så det sad helt ind til motherboardet. Øhm, der var ikke noget galt med den FØR de begyndte at operere på den, altså charger de mig for noget, de selv har gjort…det er så lusket og uærligt. Og i øvrigt grotesk at bede dig betale 150 for et par skruer….Glasset sad vel heller ikke ordentlig efter skruerne blev sat i? Jeg var jo så heldig at få mine penge tilbage, men det synes jeg ikke skal gøre, at jeg ikke klager min sag, for det er sgu for dårligt, at andre også bliver narret, og jeg synes ikke den slags firmaer skal have lov til at blive ved med at snyde folk på den måde. Enten må de uddanne sig bedre så de rent faktisk kan KALDE sig specialister. ellers må de fandme holde sig til at sælge diverse elektronik og ikke ordne iPhones….
http://www.dr.dk/dr1/kontant, der kan du bare skrive en klage, sørg for at skrive, at du har snakket med andre, der har oplevet stort set det samme :)
P.s. håber du kan få dine penge tilbage, ring evt og få vejledning og råd hos forbrugerklagenævnet på 70 13 13 30, held og lykke

Mathias | 07-02-2012

Hej, idag var jeg hos iPhonespecialisten og takker for yders god service og rimelig pris. Mit problem er når jeg kommer hjem så virker home knappen ikke… Den har aldrig drillet før… Er det noget i dækker? :s

Henriette | 08-02-2012

Mathias: Well, da min homeknap ikke virkede efter “reparation” fik jeg at vide, at det var min egen skyld, og at den altid havde været sådan… Den kom aldrig til at virke ordentligt til trods for at de efter sigende reparerede den. Du kan risikere, at de tager penge for at ordne homeknappen for dig, selvom det er dem der har ødelagt den under reparation. Men jeg ville foreslå at du forsøger at gå ned og forklare, at du fandt ud af, at knappen ikke virkede da du kom hjem, og om de kan ordne det for dig (altså gratis, da den første reparation har resulteret i problemet). Hvis du er heldig ordner de det for dig mens du venter. Er du uheldigt vil deres inkompetence resultere i, at din homeknap aldrig kommer til at virke igen. I så fald kan du evt prøve iRep på købmagergade, eller tjek lidt rundt på nettet f.eks. trustpilot for at finde et sted, der er anbefalet :)

Mathias | 19-02-2012

tak :-)

Søren | 06-03-2012

Fik min før smadret iphone tilbage med en flot ny skærm.. Mit nye problem er bare at nu virker touchen bare ikke, OVERHOVED!! Og derudover er det som om den ikke er samlet ordenligt, da home knappen nærmest sidder helt under skærmen og overhoved ikke sidder plant med resten af skærmen.
Kan ikke anbefale iphonespecialisten og tør ikke at lade dem rette op på deres ejen fejl så jeg risikerer, som nogen af jer andre, at den ud over er ubruglig bliver endnu
Mere ubruglig..

Maria | 11-03-2012

Jeg tabte min Iphone 4 for et par uger siden, og glasset er smadret foran nede i højre hjørne. Jeg har siden da godt kunne ringe op, men folk har ikke kunnet høre mig i telefonen. Er der nogen, der ved, hvad der kunne være sket? Og i så fald, kan det repareres?

admin | 11-03-2012

Hej Maria.

Det er jeg ked af at høre. Noget kunne tyde på, at du har været så uheldig, at din mikrofon blev beskadiget, da du tabte den. Det betyder, at det ikke er nok bare at udskifte glasset. Tror udskiftning af mikrofonen alene vil komme til at koste omkring 400,00 kroner.

Hvis du bor i København ville ringe ind til mobilreperationer.dk og snakke lidt med dem – de plejer at være meget rimeligt i prisen.

Med venlig hilsen

Frederik, iPhonezone.dk

Maria | 11-03-2012

Tusind tak for svaret Frederik. Det vil jeg bestemt gøre så!

Jens | 16-07-2012

Vi kan altid hjælpe med iPhone reparation hos http://www.dinpcpartner.dk/ på ca. 30 minutter kan vi lave din iPhone :)

Skriv en kommentar